بخش مخزن کتابخانه
مجموعه منابع کتابخانه شامل کتب فارسی، لاتین و کتب الکترونیکی می باشد. کتابهای چاپی و الکترونیک بر اساس نظام رده بندی NLM طبقه بندی شده و در قفسه های جداگانه مرتب شده اند. سیستم قفسه به دلیل شرایط فضای فیزیکی کتابخانه نیمه باز می باشد. مراجعه کنندگان جهت دسترسی سریع به منابع موردنیاز می توانند با جستجو در نرم افزار کتابخانه به سهولت آن را از میان سایر کتابهای مشابه بازیابی نمایند.
بخش امانت و مرجع
این بخش یکی از مهمترین بخش ها و فعالیت های کتابخانه محسوب می شود. متقاضیان واجد شرایط می توانند با عضویت در کتابخانه از خدمات این بخش استفاده نمایند. شرح وظایف بخش امانت و مرجع به قرار ذیل می باشد :
1. راهنمایی و مصاحبه مرجع با متقاضیان استفاده از منابع کتابخانه
2. انجام امور مربوط به عضویت
3. جستجو و بازیابی منابع اطلاعاتی کتابخانه
4. شناخت منابع مرجع و ارائه آنها به اعضاء
5. امانت بین کتابخانه ای
6. امانت، تمدید، رزرو و برگشت منابع با استفاده از نرم افزار کتابخانه
7. پیگیری تاخیرات، صدور فیش جریمه دیرکردها
8. نظارت و کنترل بر موجودی منابع
9. نظارت بر امور سالن مطالعه
10. انجام امور مربوط به تسویه حساب فارغ التحصیلان
11. انجام وجین منابع به صورت دوره ای
12. بررسی و ارزیابی موجودی منابع کتابخانه و گزارش ان به بخش سفارشات جهت تکمیل و بروزرسانی مجموعه
** قابل ذکر است بخش امانت از شنبه تا چهارشنبه به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 7:30 تا 15:15 فعال است .
بخش سفارشات
این بخش با تامین آخرین ویرایش از منابع اطلاعاتی پزشکی و دندانپزشکی موجب پویایی مجموعه کتابخانه می شود. شرح وظایف بخش سفارشات به قرار ذیل می باشد:
1. نیاز سنجی و توزیع و دریافت فرم های درخواست خرید چاپی و الکترونیکی
2. تکمیل اطلاعات کتابشناختی منابع اطلاعاتی
3. پایش و بررسی تقاضاها با موجودی منابع کتابخانه
4. تهیه و تنظیم پیش نویس لیست کتابها براساس الویت های کتابخانه
5. ارسال لیست نهایی به معاونت تحقیقات و فناوری جهت تایید
6. خرید حضوری و غیرحضوری از نمایشگاههای بین المللی کتاب به صورت سالیانه و در صورت لزوم در طول سال به صورت دوره ای
7. پیگیری سفارسات و امور مالی مربوطه
بخش خدمات فنی
در این بخش مجوعه خریداری شده و اهدایی قبل از ورود به مخزن ابتدا در این بخش آماده سازی، فهرست نویسی و سازماندهی می شوند تا آسانتر و سریعتر در اختیار اعضاء قرار گیرند. شرح وظایف این بخش به قرار ذیل می باشد:
1. ثبت و مهر کتابهای چاپی و الکترونیکی خریداری شده و اهدایی
2. فهرست نویسی و رده بندی کتابهای فارسی و لاتین بر اساس سرعنوان موضوعی پزشکی مش و نظام رده بندی پزشکی ان ال ام. کتابهای غیر پزشکی بر اساس نظام رده بندی کنگره ال سی طبقه بندی می شوند.
3. ورود اطلاعات توصیفی و تحلیلی کتابها در نرم افزار کتابخانه
4. نمایه سازی پایان نامه ها
5. آماده سازی کتابها و گرفتن خروجی برچسب های عطف، بارکد، جیب و کارت کتاب
6. وجین دوره ای منابع و ثبت مفقودی ها، برگشت نخورده ها و وجین شده ها در نرم افزار کتابخانه و تهیه خروجی از لیست وجین ها
7. صحافی و ترمیم کتابها
8. تهیه آمار و انواع گزارش های درخواستی مربوط به کتابهای فارسی و لاتی چاپی و الکترونیکی
9. همکاری با سایر بخش های کتابخانه
10. انجام فرایند تسویه حساب با فارغ التحصیلان
بخش پایان نامه
این بخش با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری به بررسی عنوان پروپوزال دانشجویان قبل از دفاع پرداخته تا از انجام پژوهش های تکراری جلوگیری نماید. بخش پایان نامه وظیفه امور مربوط به پایان نامه های فارغ التحصیلان رشته های دکترای عمومی پزشکی و دکترای حرفه ای دندانپزشکی را بر عهده دارد و با نمایه سازی پایان نامه های فارغ التحصیلان در نرم افزار کتابخانه امکان دسترسی سایر اعضاء و پژوهشگران را به اطلاعات و محتوای پایان نامه ها فراهم می سازد. جستجو و بازیابی مقالات مرتبط و پایان نامه های مورد نیاز دانشجویان نیز از فعالیت های دیگر این بخش می باشد.
فارغ التحصیلان موظفند مستندات مربوطه را در نرم افزار کتابخانه بارگذاری نمایند و پس از تایید نهایی مسئول بخش کتابخانه، تسویه حساب نمایند.
راهنمای تسویه حساب با کتابخانه
راهنمای نحوه ثبت اطلاعات پایان نامه و بارگذاری مستندات
آئین نامه اجرایی و راهنمای نگارش پایان نامه و رساله های تحصیلی رشته های علوم پزشکی
سالن مطالعه
این بخش دارای 2 قسمت مجزا برای استفاده آقایان و خانم ها می باشد و با ظرفیت حدود 40 نفر محیطی آرام و دلنشینی را برای مطالعه مراجعین فراهم ساخته است.
راهنما و فرایندهای استفاده از خدمات کتابخانه HTML PDF
راهنما و فرایند دسترسی کاربران به منابع علمی علوم پزشکی PDF