واحد آمار و فناوری اطلاعات متولی کلیه سیستمهای رایانه ای اعم از سخت افزار، نرم افزار و شبکه در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد. دراین زمینه بررسی نیازها و تقاضاهای دریافتی از سایر واحدها و ارائه خدمات لازم، برنامه ریزی به منظورتجهیز، پشتیبانی، نگهداری و استفاده بهینه از سخت افزار ها، نرم افزارها و شبکه ،پیش بینی و برنامه ریزی آموزش های لازم در خصوص فناوری اطلاعات و افزایش مهارتهای تخصصی کارکنان، طراحی، ایجاد و نگهداری جایگاه اینترنتی و ارتباطی پردیس بین الملل و رفع نواقص و کاستیهای سیستمهای موجود برعهده این واحد میباشد.
1.نظارت بر کلیه امور مرتبط با فناوری اطلاعات از جمله سخت افزار، نرم افزار و شبکه
2.پیشنهاد و نظارت بر حسن اجرای پروژه های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات
3.نظارت بر شبکه LAN
4.نگهداشت سرور، سخت افزار و زیر ساخت ارتباطی
5.نظارت بر خرید تجهیزات شبکه ای و رایانه ای
6. نظارت بر تهیه و خریداری نرم افزارها و سامانه های مورد نیاز در مرکز
7. پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری تمامی سیستم های موجود در مرکز
8.پاسخگویی به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کاربران
9. برنامه ریزی مدون آموزشی جهت کاربران سیستم ها در مرکز جهت استفاده از نرم افزارها و سامانه های موجود
10.به روز رسانی کلیه سیستم عامل ها شامل نصب پچ های مربوطه و نرم افزارهای موجود در مرکز
11. نظارت مستمر بر استقرار و توسعه سیستم های نرم افزاری و سامانه ها
12. کنترل و مدیریت کاربران و تعریف سطوح دسترسی هر یک از آنها
13. آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active و مدیریت بهینه آنها و نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استانداردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات
14.تهیه مستندات کلیه موارد مرتبط با سخت افزار به صورت مکتوب و قابل استناد
15. نظارت روزانه بر وضعیت ارتباطی شبکه اینترانت
16.درج کلیه آمارهای درخواستی در سامانه یکپارچه سازی دانش آماری و اطلاعاتی سازمان (فرابر)
17.ایجاد شناسنامه دقیق از تجهیزات و سخت افزارهای موجود
18.به روز رسانی وب سایت پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان
19. ثبت اطلاعات مربوط به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری با ذکر علت مشکل و چگونگی حل آن
20.مدیریت و تامین امنیت سیستم ها و به روز رسانی آنتی ویروس کلیه سرورها و کلاینت ها
21. پیگیری عقد به موقع قراردادهای پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری
22.رفع عیوب احتمالی مرکز با پیگیری از مخابرات و مدیریت فناوری اطلاعات
23. تعیین موقعیت فیزیکی سرورها، رک ها با در نظر گرفتن نکات ایمنی شامل کنترل دما، تجهیزات ضد حریق
24.کنترل و اطمینان از عملکرد صحیح UPS اتاق سرور
25. رعایت استانداردهای اتاق سرور و امنیت سرورها
26. تعامل و همکاری مداوم با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و کارشناسی آن
27. شرکت فعال در دوره های کارآموزی ، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقا معلومات و توانمندی های شغلی