واحد آمار و فناوری اطلاعات متولی کلیه سیستمهای رایانه ای اعم از سخت افزار، نرم افزار و شبکه در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد. دراین زمینه بررسی نیازها و تقاضاهای دریافتی از سایر واحدها و ارائه خدمات لازم، برنامه ریزی به منظورتجهیز، پشتیبانی، نگهداری و استفاده بهینه از سخت افزار ها، نرم افزارها و شبکه ،پیش بینی و برنامه ریزی آموزش های لازم در خصوص فناوری اطلاعات و افزایش مهارت‌های تخصصی کارکنان،‌ طراحی، ایجاد و نگهداری جایگاه اینترنتی و ارتباطی پردیس بین الملل و‌ رفع نواقص و کاستی‌های سیستم‌های موجود برعهده این واحد می‌باشد. 

اهم فعالیت‌ها:

  • 1.نظارت  بر کلیه امور مرتبط با فناوری  اطلاعات از جمله سخت افزار، نرم افزار و شبکه

    2.پیشنهاد و نظارت بر حسن اجرای پروژه های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات

    3.نظارت بر شبکه LAN

    4.نگهداشت سرور، سخت افزار و زیر ساخت ارتباطی

    5.نظارت بر خرید تجهیزات شبکه ای و رایانه ای

    6. نظارت بر تهیه و خریداری نرم افزارها و سامانه های مورد نیاز در مرکز

    7. پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری تمامی  سیستم های موجود در مرکز

    8.پاسخگویی به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کاربران

    9. برنامه ریزی مدون آموزشی جهت کاربران سیستم ها در مرکز  جهت  استفاده از نرم افزارها و سامانه های موجود

    10.به روز رسانی کلیه سیستم عامل ها شامل نصب پچ های مربوطه و نرم افزارهای موجود در مرکز

    11. نظارت مستمر بر استقرار و توسعه سیستم های نرم افزاری و سامانه ها

    12. کنترل و مدیریت کاربران و تعریف سطوح دسترسی هر یک از آنها

    13. آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active و مدیریت بهینه آنها و نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استانداردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

    14.تهیه مستندات کلیه موارد مرتبط با سخت افزار به صورت مکتوب و قابل استناد

    15. نظارت روزانه بر وضعیت ارتباطی شبکه اینترانت

    16.درج کلیه آمارهای درخواستی در سامانه یکپارچه سازی دانش آماری و اطلاعاتی سازمان (فرابر)

    17.ایجاد شناسنامه دقیق از تجهیزات و سخت افزارهای موجود

    18.به روز رسانی وب سایت  پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان

    19. ثبت اطلاعات مربوط به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری با ذکر علت مشکل و چگونگی حل آن

    20.مدیریت و تامین امنیت سیستم ها  و به روز رسانی آنتی ویروس کلیه سرورها و کلاینت ها

    21. پیگیری عقد به موقع قراردادهای پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری

    22.رفع عیوب احتمالی مرکز با پیگیری از مخابرات  و مدیریت فناوری اطلاعات

    23. تعیین موقعیت فیزیکی سرورها، رک ها با در نظر گرفتن نکات ایمنی شامل کنترل دما، تجهیزات ضد حریق

    24.کنترل و اطمینان از عملکرد صحیح UPS

    25. رعایت استانداردهای اتاق سرور و امنیت سرورها

    26. تعامل و همکاری مداوم با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و کارشناسی آن

    27. شرکت فعال در دوره های کارآموزی ، مهارتی و آموزشی  در جهت ارتقا   معلومات و توانمندی های شغلی

    اهم فرآیندهای واحد اتوماسیون و تکنولوژی اطلاعات:

  • فرآیند درج در وب سایت
  • فرآیند دریافت نام کاربری و رمز عبور اتوماسیون اداری
  • فرآیند خرید تجهیزات رایانه ای
  • فرآیند انجام تعمیرات و خدمات  تجهیزات رایانه ای
  •  
آخرین بروز رسانی : 04 آبان 1400