1.عضویت در کتابخانه به چند روش انجام می شود؟
عضویت در کتابخانه به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود.
2. چه افرادی می توانند عضو کتابخانه شوند؟
1.دانشجویان پردیس بین الملل 2. دانشجویان مهمان 3. اعضای هیأت علمی (رسمی، پیمانی و حق التدریس) دانشگاه علوم پزشکی گیلان 4. کارمندان (رسمی، پیمانی، قراردادی و طرحی) پردیس بین الملل
3. مدارک مورد نیاز عضویت چیست؟
مدارک لازم عضویت به روش حضوری گروه اول: دانشجویان پردیس بین الملل -حضور در کتابخانه به همراه کارت دانشجویی و عکس اسکن شده و تکمیل فرم عضویت گروه دوم: دانشجویان مهمان -حضور در کتابخانه به همراه عکس اسکن شده ارائه گواهی ثبتنام از آموزش مبنی بر اشتغال به تحصیل در پردیس بین الملل برای مدتی معین (حداقل یک ترم و12 واحد) و تکمیل فرم عضویت گروه سوم: اعضای هیأت علمی(رسمی، پیمانی و قراردادی حق التدریس) دانشگاه -حضور در کتابخانه به همراه عکس اسکن شده، ارائه کارت شناسایی هیأت علمی از دانشگاه و تکمیل فرم عضویت (اعضای هیات علمی قراردادی-حق التدریس جهت عضویت می بایست از محل فعالیت خود نامه ای مبنی بر قرارداد تدریس به مدت معین ارائه نمایند) گروه چهارم: کارکنان (رسمی، پیمانی، قراردادی و طرحی) پردیس بین الملل -حضور در کتابخانه به همراه عکس اسکن شده، حکم کارگزینی و تکمیل فرم عضویت
5. در صورت خسارت یا مفقود شدن کتابها چه باید کرد؟
میزان خسارت و هزینه مربوط به سازماندهی و آمادهسازی، نحوه و زمان لازم برای جبران آن توسط رئیس کتابخانه تعیین خواهد شد،و پس از ثبت و طی مراحل اداری لازم الاجرا ست. جبران خسارت یا مفقود شدن کتابها هیچگاه نباید از سه ماه بیشتر به طول انجامد. بر اساس تشخیص مسئول کتابخانه، چنانچه کتاب خارج از چاپ بوده و یا به هر دلیلی امکان تهیه اصل کتاب در داخل و خارج از کشور نباشد، تصمیمات نهایی جهت جایگزینی آن به عهده شورای کتابخانه میباشد. بدیهی است تا انجام اقدامات بعدی، فایل امانت گیرنده بسته خواهد شد.
6. جریمه دیرکرد کتاب امانتی چیست؟
جریمه دیرکرد کتاب به ازای هر روز 50 تومان می باشد درصورتیکه مجموع تاخیرات پرداخت نشده به 50 روز برسد و یا مجموع بدهی های پرداخت نشده به 50000ریال برسد از تمدید و امانت کتاب برای عضو بصورت خودکار طرف نرم افزار جلوگیری خواهد شد و فرد می بایست جریمه دیرکرد را با دریافت فیش از کتابخانه پرداخت نماید. در صورت تکرار دیرکرد ها مسئول کتابخانه تصمیم خواهد گرفت. در صورتیکه مجموع تاخیرات پرداخت نشده تحویل موقت به 720 ساعت برسد از امانت به عضو بصورت خودکار از طرف نرم افزار جلوگیری خواهد شد.
7. چه منابعی قابل امانت نمی باشد؟
7-1.کتابهای مرجع (اطلس ها، فرهنگ ها، دایره المعارف ها) 7-2.نشریات ادواری 7-3.پایاننامههای تحصیلی 7-4.کتابهایی که فقط یک نسخه از آنها در کتابخانه موجود است
8.شرایط تسویه حساب با کتابخانه چگونه است؟
اعضای کتابخانه موظفند در هنگام فارغالتحصیلی یا انتقال دائم به سایر دانشگاهها و یا انصراف از تحصیل با کتابخانه تسویه حساب نمایند.
9.امکان استفاده از پایگاههای اطلاعاتی و کتابخانه دیجیتالی چگونه است؟
جهت دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی اشتراکی و رایگان می توانید به 3 روش زیل اقدام کنید: 1. از طریق سایت کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی گیلان-منوی منابع الکترونیکی diglib.gums.ac.ir 2. از طریق سایت کتابخانه مرکزی- منوی پایگاههای اطلاعاتی centlib.gums.ac.ir 3. از طریق سامانه گیگالیب gigalib.org • جهت دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی اشتراکی لازم است از طریق اتصال به vpn اقدام گردد • دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی سامانه گیگالیب، از طریق اکانت کد ملی و شماره همراه می باشد و نیاز اتصال به Vpn نیست.
چه تسهیلاتی را برای خدمت سربازی دانشجویان استعداد درخشان در نظر گرفته است؟
از طریق مراجعه به بنیاد به حوزه نظام وظیفه معرفی شده و از تسهیلات آن بهره مند شوند.
چه تسهیلاتی را اداره طرح برای دانشجویان استعداد درخشان در نظر گرفته است؟
-طرح:معافیت از طرح دوره عمومی که فقط شامل گروه های زیر می شود:
دارندگان رتبه های 10-1 کشوری کنکور سراسری
درباره آئین نامه های استعداد درخشان چگونه می توانیم اطلاعات کسب نمائیم؟
* اطلاعات بیشتر درباره آیین نامه ها را می توان از طریق سایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت به آدرس http://edc.behdasht.gov.ir قسمت آیین نامه ها و بخشنامه ها- آیین نامه های استعداد درخشان دریافت نمود.
چه تسهیلاتی برای دانشجویان استعداد درخشان وجود دارد؟
تسهیلات آموزشی،پژوهشی:
-دانشجویان استعداد درخشان دوره دکترای حرفه ای مجازند در صورت داشتن حداقل معدل 17 در دو نیمسال تحصیلی و تائید استاد مشاور بطور همزمان در یکی از رشتههای کارشناسی یا MPH دانشگاههای کشور در همان شهر محل تحصیل رشته اول به تحصیل ادامه دهند.
دانشجویان مشمول این آیین نامه در دوره دکترای حرفه ای میتوانند از تسهیلات MD-Ph.D در حین تحصیل رشته اول استفاده نمایند. ارائه این تسهیلات بر اساس ضوابط مصوب مربوطه در شورایعالی برنامه ریزی خواهد بود.
دانشجوی استعداد درخشان مجاز است در هر نیمسال تحصیلی به پیشنهاد استاد مشاور و تائید معاونت آموزشی دانشکده مربوطه حداکثر تا 27 واحد درسی را بگذراند.
دانش آموختگان مشمول این آیین نامه (به استثنای مقاطع Ph.D و تخصصی بالینی) میتوانند با رعایت مصوبات کمیسیون موضوع مواد 2و3 آیین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، خدمات موضوع قانون مذکور را درسازمان ها و مراکز آموزشی، پژوهشی، درمانی و یا مدیریتی مرتبط با دانشگاه های علوم پزشکی یا وزارت بگذرانند مشروط بر اینکه سازمان های فوق به خدمات آنان نیاز داشته باشند.
تسهیلات رفاهی:
-دانشگاه موظف است اقدامات لازم را در جهت اعطای وام، کمک هزینه تحصیلی، خوابگاه ، بن خرید کتاب و تسهیلات استفاده از کتابخانهها، آزمایشگاهها، رایانه، اینترنت و امکانات زیارتی، تفریحی، ورزشی برای دانشجویان دارای استعداد درخشان به عمل آورد.
استعداد درخشان به چه کسانی اطلاق می شود؟
-برگزیدگان آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی با کسب رتبه کشوری مساوی و کمتراز 500
-دارندگان نشان طلا، نقره و برنزکشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی
-نفرات اول تا سوم انفرادی و رتبه اول تیمی کشوری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
-برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم کشوری جشنواره رازی و جشنواره های خوارزمی و جوان خوارزمی
-دانشجویان دارای ابداع یا اختراع ثبت شده در زمینه علوم پزشکی با تائید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت
-دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با تایید ستاد انتخاب دانشجویان نمونه کشوری
-2/5%برتر پذیرفته شدگان کشوری درهر یک از آزمونهای متمرکز جامع علوم پایه پزشکی
-10 % برتر دانش آموختگان هر رشته با ورودی مشترک در مقاطع کارشناسی و بالاتر در هر دانشگاه (مشروط بر اینکه تعداد فارغ التحصیلان هر دوره حداقل 50 نفر باشد) با کسب معدل کل حداقل 17
-1% دانشجویان برتر هر رشته با ورودی مشترک در هر دانشگاه در پایان هر سال تحصیلی (تعداد دانشجویان هر دوره باید حداقل 5 نفر باشد) به شرط کسب معدل کل حداقل 17 در آن سال تحصیلی.
تبصره: چنانچه معدل در دوره دکترای حرفه ای بیش از سه ترم متوالی یا متناوب کمتر از15 شود مشمول آیین نامه و تسهیلات مربوطه نخواهند شد.
شهریه رشته پزشکی و دندانپزشکی چقدر است؟(ورودی 97)
طبق نامه شماره 5160/500/د مورخ 1397/10/10 معاونت محترم آموزشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
مقطع دکترای حرفه ای رشته پزشکی و داروسازی
شهریه متغییر(ریال)
|
شهریه ثابت (به ازای هر نیم سال) |
||||||||
دروس عمومی |
دروس پایه |
دروس اختصاصی
|
|||||||
واحدنظری |
واحد عملی |
واحد نظری |
واحد عملی |
واحد نظری |
واحد عملی آزمایشگاه |
واحد کارآموزی |
واحد کارورزی |
واحد پایان نامه |
|
1/500/000 |
2/000/000 |
3/500/000 |
5/500/000 |
4/500/000 |
5/500/000 |
5/500/000 |
5/500/000 |
8/000/000 |
20/000/000
|
مقطع دکترای حرفه ای رشته دندان پزشکی و داروسازی
شهریه متغییر(ریال)
|
شهریه ثابت |
||||||||
دروس عمومی |
دروس پایه |
دروس اختصاصی
|
|||||||
واحدنظری |
واحد عملی |
واحد نظری |
واحد عملی |
واحد نظری |
واحد عملی آزمایشگاه |
واحد کارآموزی |
واحد کارورزی |
واحد پایان نامه |
|
1/500/000 |
2/000/000 |
3/500/000 |
5/500/000 |
4/500/000 |
8/000/000 |
8/000/000 |
8/000/000 |
8/000/000 |
20/000/000
|
در صورت انتقالی از دانشگاه دیگر، چگونه هزینه پرداخت می شود؟
در صورت مهمان از دانشگاه دیگر هزینه چگونه پرداخت می شود؟
شهریه متغیر دانشگاه مقصد توسط متقاضی دانشجوی مهمان پرداخت می گردد.